Informacje dotyczące procedury składania i rozpatrywania reklamacji zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym.
1. Reklamacja może być złożona w dowolnej Placówce Banku Spółdzielczego w Jastrzębiu-Zdroju obsługującej Klientów:
a) w formie pisemnej – osobiście albo przesyłką pocztową w rozumieniu art. 3 pkt 21 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz.U. z 2020 r. poz. 1041 t.j. z późn. zm.) na adres: Bank Spółdzielczy w Jastrzębiu-Zdroju, 44-330 Jastrzębie Zdrój, ulica 1 Maja 10 ;
b) ustnie – telefonicznie (tel. 32 4763067), albo osobiście do protokołu podczas wizyty Klienta w Placówce Banku;
c) w formie elektronicznej – na adres: info@bsjastrzebie.pl.
2. O rozpatrzeniu reklamacji Klient zostanie poinformowany pisemnie, w postaci papierowej lub pocztą elektroniczną, z zastrzeżeniem, że odpowiedź w formie elektronicznej może być dostarczona wyłącznie na wniosek Klienta.
3. W przypadku nieuwzględnienia roszczeń wynikających z reklamacji, Klient ma możliwość:
1) odwołania się od stanowiska zawartego w odpowiedzi –do Zarządu Banku;
2) skorzystania z instytucji Arbitra Bankowego Związku Banków Polskich lub Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego;
3) wystąpienia z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy do Rzecznika Finansowego;
4) wystąpienia z powództwem przeciwko Bankowi Spółdzielczemu w Jastrzębiu Zdroju do Sądu Rejonowego w Jastrzębiu Zdroju lub Sądu Okręgowego w Gliwicach, w zależności od wartości dochodzonego roszczenia.