W wypadku utraty karty Visa lub MasterCard ( zagubienia lub kradzieży) należy bezzwłocznie zgłosić ten fakt. Można to zrobić na kilka sposobów:
- telefonicznie, korzystając z ogólnopolskiego systemu zastrzegania kart (+48 828 828 828), system działa każdego dnia 24h/dobę, opłata zgodna z tabelą opłat operatora telekomunikacyjnego,
- telefonicznie, dzwoniąc na Contact Center Banku (tel.:+48 86 215 50 50 lub 801 321 456) - całodobowo,
- telefonicznie, w Centrali Banku pod numerem (32) 476 30 67 wew. 181,
- osobiście w dowolnej jednostce Banku Spółdzielczego w Jastrzębiu-Zdroju,
- poprzez dostęp do portalu www.kartosfera.pl,
- system zastrzegania kart Związku Banków Polskich pod adresem zastrzegam.pl
W przypadku telefonicznego zgłoszenia należy w ciągu 7 dni kalendarzowych złożyć pisemne potwierdzenie tej operacji w placówce Banku, która wydała kartę.
Od momentu zastrzeżenia karty Bank ponosi odpowiedzialność za nieuprawnione transakcje dokonane przy jej użyciu.
W miejsce karty utraconej i zastrzeżonej Bank, na wniosek Posiadacza karty, wydaje kartę z nowym numerem, okresem ważności i numerem PIN.