Oszustwo „MALWARE NFC” polega na tym, że przestępca, podszywając się pod pracownika banku, kontaktuje się z ofiarą i pod pretekstem atrakcyjnych korzyści (np. zysków z inwestycji) namawia ją do zainstalowania fałszywej aplikacji bankowej na telefonie. Następnie, stosując manipulację, nakłania do przyłożenia karty płatniczej do telefonu (rzekomo w celu weryfikacji) oraz podania kodu PIN. Dzięki temu złośliwa aplikacja przechwytuje dane karty przez NFC, które trafiają do przestępcy stojącego przy bankomacie. Przestępca natychmiast wypłaca z konta ofiary pieniądze, a bank traktuje transakcję jak zwykłą wypłatę zbliżeniową. Aby się chronić, nie należy instalować aplikacji z nieznanych źródeł ani przekazywać wrażliwych danych przez telefon. Gdy ktoś podający się za pracownika banku prosi o takie czynności, należy natychmiast przerwać rozmowę i skontaktować się bezpośrednio z bankiem. Nie należy też reagować na propozycje szybkiego zysku, ponieważ najprawdopodobniej to próba oszustwa.