KOMUNIKAT BANKU
dotyczący identyfikacji Klienta i ważności dowodu osobistego
Bank, jako podmiot zaufania publicznego, jest zobowiązany m.in. do zapewnienia bezpieczeństwa przechowywanych środków pieniężnych. Jednym z obowiązków zmierzających do realizacji tego celu jest prowadzenie rzetelnej identyfikacji klientów i weryfikacji ich tożsamości. W ramach realizacji tego zadania, w świetle obowiązujących wymogów prawa, Bank jest zobligowany do potwierdzania ustalonych danych identyfikacyjnych na podstawie dokumentu stwierdzającego tożsamość, zarówno w procesie nawiązywania relacji, jak również w trakcie trwania umowy.
Mając na uwadze bezpieczeństwo finansowe naszych Klientów, w przypadku wydania lub wymiany dokumentu tożsamości, prosimy Państwa jego aktualizację poprzez złożenie wniosku o aktualizację danych Klienta w Placówce Banku lub samodzielnie w bankowości internetowej w zakładce Ustawienia -> Dane osobowe.
Bank informuje Klienta o zbliżającej się utracie ważności dowodu osobistego dostępnymi kanałami komunikacji m.in.:
- e-mailem, SMS-em, telefonicznie - na podstawie danych zarejestrowanych w Banku,
- w serwisie bankowości internetowej EBP poprzez centrum wiadomości,
- w aplikacji mobilnej bsGO w formie powiadomień PUSH.
Jeżeli dowód osobisty traci ważność, prosimy o wystąpienie o nowy dokument tożsamości z odpowiednim wyprzedzeniem, co zapewni zachowanie ciągłości korzystania w pełnym zakresie z usług Banku.
Bez ważnego dokumentu tożsamości (dowodu osobistego: polskiego/zagranicznego, paszportu, karty pobytu, dokumentu w aplikacji mObywatel) nie możemy zidentyfikować tożsamości Klienta co spowoduje ograniczenie dostępu do korzystania z usług bankowości internetowej, realizacji przelewów, płatności kartą czy wypłaty gotówki z rachunku w bankomatach.
Niezwłocznie po dostarczeniu aktualnego dokumentu tożsamości Bank wycofa zastosowane ograniczenia.
Weryfikacja ważności dokumentu tożsamości dotyczy także osób będących pełnomocnikami lub współwłaścicielami rachunku.
Zarząd Banku Spółdzielczego w Jastrzębiu-Zdroju