KOMUNIKAT BANKU
dotyczący identyfikacji Klienta i ważności dowodu osobistego
Bank, jako podmiot zaufania publicznego, jest zobowiązany m.in. do zapewnienia bezpieczeństwa przechowywanych środków pieniężnych. Jednym z obowiązków zmierzających do realizacji tego celu jest prowadzenie rzetelnej identyfikacji klientów i weryfikacji ich tożsamości. W ramach realizacji tego zadania, w świetle obowiązujących wymogów prawa, Bank jest zobligowany do potwierdzania ustalonych danych identyfikacyjnych na podstawie dokumentu stwierdzającego tożsamość, zarówno w procesie nawiązywania relacji, jak również w trakcie trwania umowy.
Mając na uwadze bezpieczeństwo finansowe naszych Klientów, prosimy Państwa o aktualizację swoich danych (dokumentu tożsamości, adresu, telefonu, e-mail), w tym w szczególności o aktualizację dowodu osobistego, poprzez złożenie wniosku o aktualizację danych Klienta w Placówce Banku lub samodzielnie w bankowości internetowej.
Bank informuje Klienta o zbliżającej się utracie ważności dowodu osobistego dostępnym kanałem komunikacji (m.in. e-mailem, SMS-em, telefonicznie) na podstawie danych zarejestrowanych w Banku w serwisie transakcyjnym lub aplikacji mobilnej, z których Klient korzysta.
Jeżeli dowód osobisty traci ważność, prosimy o wystąpienie o nowy dokument tożsamości z odpowiednim wyprzedzeniem, co zapewni zachowanie ciągłości korzystania w pełnym zakresie z usług Banku.
Bez ważnego dokumentu tożsamości (dowodu osobistego: polskiego/zagranicznego, paszportu, karty pobytu, dokumentu w aplikacji mObywatel) nie możemy zidentyfikować tożsamości Klienta co spowoduje ograniczenie dostępu do korzystania z usług bankowości internetowej, realizacji przelewów, płatności kartą czy wypłaty gotówki z rachunku w bankomatach.
Niezwłocznie po dostarczeniu aktualnego dokumentu tożsamości Bank wycofa zastosowane ograniczenia.
Weryfikacja ważności dokumentu tożsamości dotyczy także osób będących pełnomocnikami lub współwłaścicielami rachunku.
Zarząd Banku Spółdzielczego w Jastrzębiu-Zdroju